motoryzacja Wiadomości Branżowe

Pierwsza koncepcyjna opona Dunlop kategorii AA

Dunlop Sport BluResponse AA wychodzi naprzeciw najwyższym europejskim wymogom

Warszawa, 31 maja 2012 r. – Dunlop opracował pierwszą oponę klasy AA – Sport BluResponse AA. Kategoria AA oznacza, że opona uzyskuje najwyższe oceny pod względem efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, określone w nowych europejskich przepisach na temat etykietowania opon . Koncepcyjne opony, wyprodukowane w czterech rozmiarach, przeznaczone są do celów badawczo-rozwojowych i nie będą obecnie dostępne w sprzedaży. Sport BluResponse AA posłużą przede wszystkim do dalszych prac nad oponami klasy premium, które zostaną wprowadzone w niedalekiej przyszłości do oferty marki Dunlop. Nowe opony będą zaprezentowane podczas targów REIFEN.

„Opony klasy AA spełniają najbardziej surowe wytyczne Unii Europejskiej, określone przez nowy system etykietowania. Unijne oznaczenia to dla Dunlopa wyzwanie, którego celem jest tworzenie sportowych opon o wysokich osiągach, które jednocześnie spełniają najbardziej wyśrubowane kryteria. Prezentacja Sport BluRepsonse AA świadczy o naszej umiejętności projektowania opon, które łączą sportowy charakter z wysokimi osiągami co do 3 parametrów widocznych na etykiecie” – powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop.

Opona Sport BluResponse AA to zaawansowany technologicznie produkt, charakteryzujący się wysokimi osiągami w obszarze bezpieczeństwa i pozostałych parametrów, określonych precyzyjnie przez regulacje UE dotyczące etykietowania opon. Pierwszy etap wdrażania tych przepisów rozpoczął się 30 maja br. Nowe opony, opracowane z zastosowaniem technologii sportowych Dunlop, uzyskały ocenę AA przy zachowaniu wszelkich sportowych walorów opony. Efekt ten osiągnięto dzięki nowo opracowanej mieszance, technologii redukcji ciepła, ulepszonej strukturze bieżnika oraz nowatorskim technikom produkcji.

„Nawet projektując oponę klasy AA, Dunlop nie rezygnuje ze swojego sportowego dziedzictwa. Wierzymy, że etykieta jest doskonałą wskazówką dla konsumentów, umożliwiającą im ocenę opony według trzech ważnych kryteriów. Dunlop przy ocenie swoich opon w dalszym ciągu będzie uwzględniać piętnaście kryteriów stosowanych przez czasopisma i niezależne organizacje badawcze, a także ponad 50 kryteriów, według których dotychczas testowaliśmy nasze opony” –  dodaje S. Khanna.

Tworząc opony, inżynierowie Dunlopa uwzględniają około 50 kryteriów, które znajdą odzwierciedlenie w informacjach o poszczególnych produktach umieszczonych na stronach internetowych Dunlopa, a także danych dostępnych w formie drukowanej. Chociaż nowe oznaczenie obejmuje trzy kluczowe parametry, marka Dunlop dostrzega znaczenie etykiety w kontekście ponad 50 parametrów stosowanych przez firmę w procesie oceny opon.

Zgodnie z nowym schematem etykietowania, nowe opony Dunlop klasy AA uzyskały najwyższą ocenę zarówno w kategorii efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni . Oba czynniki mają zasadnicze znaczenie w sportach motorowych, ponieważ efektywność paliwowa pozwala przejeżdżać dłuższe dystanse (co jest szczególnie istotne w wyścigach wytrzymałościowych) przy mniejszym zużyciu paliwa, a dobra przyczepność na mokrej nawierzchni jest szczególnie istotna dla utrzymania pojazdu na torze nawet w trudnych, deszczowych warunkach.

Opony Dunlop Sport BluResponse AA będą prezentowane podczas REIFEN, wiodących europejskich targów branży oponiarskiej, które odbędą się w Essen w Niemczech, od 5 do 8 czerwca br. Ponad 600 wystawców z około 40 krajów przedstawi najnowsze produkty
i usługi związane z oponami. Organizatorzy spodziewają się ponad 18 tysięcy gości – ekspertów z branży. Dunlop przedstawi również nową oponę podczas słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, gdzie jest sponsorem różnych zespołów wyścigowych.

Etykietowanie opon jako ogólnoeuropejski standard zacznie obowiązywać w listopadzie br. Nalepka będzie informować konsumentów o trzech ważnych parametrach opony: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie emitowanego hałasu. Poziom głośności wyrażany jest w decybelach, którym towarzyszy wizerunek jednej, dwóch lub trzech fal dźwiękowych, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy fale – najgłośniejszą. Wszystkie opony będą znakowane zgodną z przepisami UE standardową etykietą.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #LIFESTYLE   #Motoryzacja