motoryzacja Wiadomości Branżowe

Europejskie floty zyskują dostęp do portalu internetowego poświęconego efektywności paliwowej

Goodyear Dunlop uruchamia nowy portal, aby pomagać flotom w poprawie parametrów ekonomicznych działalności przewozowej oraz zmniejszaniu wpływu na środowisko naturalne.

 Warszawa, 19 stycznia 2012 r. – W ramach kampanii wspierania flot transportowych w zwiększaniu efektywności prowadzonej przez nie działalności przewozowej, Goodyear Dunlop uruchamia stronę internetową: www.fleet-fuel-efficiency.eu zawierającą istotne informacje dla flot jak obniżać koszty i jak zmniejszać emisję dwutlenku węgla.

 Zgodnie z wynikami ankiety – przeprowadzonej w grupie ponad 400 firm (w tym również polskich) zarządzających flotami – prawie jedna trzecia (28%) z nich stwierdziła, że brak informacji uniemożliwia im zwiększanie efektywności poprzez oszczędności w zużyciu paliwa.

 Portal internetowy i strona w serwisie Twitter (@efficientfleet) zawierają najnowsze informacje branżowe na ten temat. Można tam znaleźć wskazówki firmy Goodyear Dunlop dla flot jak zwiększać ekonomiczność działalności, są również przedstawione dobre praktyki – studium przypadków w zakresie zarządzania flotami w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego.

 Portal www.fleet-fuel-efficiency.eu to także źródło wiedzy o najbliższym ‘Sympozjum ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym’ Goodyear Dunlop, które odbędzie się 25 stycznia br. w Brukseli. Europejscy ustawodawcy, eksperci przemysłowi i naukowcy zajmujący się tematyką transportu przekażą w Brukseli informacje o innowacjach, trendach w legislacji i badania, mogących pomóc firmom transportowym w podnoszeniu efektywności ich działalności transportowej oraz zmniejszaniu emisji CO2. Głównym prelegentem będzie Pan Siim Kallas, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Komisarz unijny ds. transportu.

 “Pragniemy, aby nowy portal był forum dla flot z całej Europy, na którym będą mogły one uzyskać porady, pomoc i informacje jak zwiększać ekonomiczność swojej działalności” – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu (Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) opon ciężarowych Goodyear Dunlop Europe. 

 Informacje na temat badania: Firma Goodyear Dunlop Tires Europe podjęła się zbadania wyzwań, przed jakimi aktualnie stoją osoby zarządzające flotami pojazdów w Europie; przeprowadziła sondaż ilościowy od września do listopada 2011 r. na ponad 400 menedżerach europejskich flot transportowych, zajmujących się zarówno transportem długodystansowym, jak i regionalnym. Respondentom z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Polski i Beneluksu zadano telefonicznie lub mailowo 20 pytań ilościowych dot. ich doświadczeń i opinii związanych z zarządzaniem efektywnością paliwową. Wyniki badania objęły różne przedsiębiorstwa z całego sektora: 60% flot składających się z 1-50 ciężarówek (te floty są najbardziej narażone na wzrost kosztów), 30% flot liczących 51-250 ciężarówek i 10% flot posiadających więcej niż 250 pojazdów ciężarowych. Pełne wyniki zostaną zaprezentowane podczas „Sympozjum ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym Goodyear Dunlop” 25 stycznia 2012 r.

Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych. 

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.


Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy

Tagi: #LIFESTYLE   #Motoryzacja